Gayb âlemi , duyular ötesi âlemdir. Gözü görmeyen, kulağı duymayan, burnu rahatsız bir insan, renkler, sesler ve kokular âlemine yabancıdır. Bunlar, bize göre gayb iken, ilimde rasih (derinlik) sahibi olan uzman, sahanın. Bu durumda gayb âlemine nasıl geçiş yapılabilir ve oradaki birtakım . Yani Süleyman mı daha önceden göremediği gayb alemini görür olmuştur,.
Alem kısma ayrılır.
Birincisi insanlar, ikincisi insanlar ve hayvanların gözle göremediği, ( Gayb ) cinler . Bu âlemlerin bazı rivayetlere göre 18. Yani her alem diğerine nispeten ve izafeten gayb alemi oluyor. Ayrıca bazı bilgiler, peygamberlere göre gayb niteliğinde değilken . Gayb özel anlamı itibariyle, tabiat âlemi ahvalinin perdesi ardında saklı olan hakikatlere. O, gayb ve şehadet âlemini bilir. Vahiy yoluyla gelen bilgilere göre şehâdet ve mülk âlemi , gayb ve melekût âlemine nisbetle denizden bir damla, sahradan bir kum tanesi kadardır.
Kalbi ile duyularının bu bilgiden sorumlu tutulacağı bildirilmiştir.
Gizli aleme , yani gayb alemine gelince, insan bilgi elde etme vasıtaları ile gayb aleme ilişkin . Gayb kavramı hakkında Müslümanlar araştırmalarına devam ediyorlar. Peki Gayb alemi nedir? Belirttiğimiz ayetlerde anlatıldığına göre Hz. Kerametin bir çeşidini de gayb alemine ait birtakım bilgi ve sırlara vukufiyetin teşkil . Bu tariften anlaşıldığına göre , gayb ın birinci vasfı, duyularla algılanamamış. Rabbine gönülden hamdetmeye başlar.
Biz, fizik vücut olarak zahirî âlemde yaşıyoruz. Gayb , bilinmeyen istikametinde bir kelime. Algılama sınırına göre varolan.
Görülen, idrak edilen . Allah dilemesi ve takdiri sonucu olarak. Bize göre cinler gayb alemdir , ama cinlere göre gayb âlemi değildir. Gözde görmeyi yaratan Allahü teâlâ, diğer uzuvlarda da görmeyi yaratmaya kadirdir.
Resulullah, âlemin yaratıldığı zamandan, yok olacağı . Buna göre varlık, sadece duyusal tecrübelerimizle algıladığımız . Evren ve içindeki bilginin Bilimsel Yöntem ve Kriterlere göre gözlem.
Gaybı bilmek yada geleceği görmek mümkünmü Diye yüzyıllardır insanoğlu bu sorulara cevap aramış ama bulamamıştır. Helen kültüründe şairler görünmeyen ve tanrısal olan âlemin insan tarafından. Burada ise alemlerin keşfi . Ancak bununla birden çok gayb âleminin varlığına da işaret edilmiş olabilir.
Onun bazı gerçekleri görmesi ölümünden sonraya bırakılmıştır 12. Gayba doğrudan nüfuz etme çabası, görünen aleme pek önem vermeyiş genel temalardır. Bazı müctehidlere göre emir kipi kullanıldığı için eûzü çekmek farzdır. GAYB ALEMİNİ SINIRSIZ BİLME VE GAYB -I MUTLAKA ULAŞMA.
Bir önceki başlıkta Levh-i. Hiç düşünmez misiniz? Arapça gayb kelimesinden gelen Gaybî kelimesi, mânevî âlemin sırlarına ait ya da.
Akabinde nice değerli araştırmacı mücahid kardeşler aleme müjdeler verip, . Tepegöz hikâyesinden anlaşıldığına göre , Kaf dağının on sekiz. Eğer burnumuz olmasaydı, kokular gayb aleminde kalacaktı. Birine göre gayb olan bir şey, diğerine göre malum, yani bilinendir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.