Gayb Alemi ve Geleceği Bilmek. Gaybı bilmek yada geleceği görmek mümkünmü Diye yüzyıllardır insanoğlu bu sorulara cevap aramış ama bulamamıştır. Helen kültüründe şairler görünmeyen ve tanrısal olan âlemin insan tarafından. Rabbine gönülden hamdetmeye başlar. Burada ise alemlerin keşfi . Ancak bununla birden çok gayb âleminin varlığına da işaret edilmiş olabilir.
Onun bazı gerçekleri görmesi ölümünden sonraya bırakılmıştır 12. Gayba doğrudan nüfuz etme çabası, görünen aleme pek önem vermeyiş genel temalardır. Ayrıca bazı bilgiler, peygamberlere göre gayb niteliğinde değilken . O, gayb ve şehadet âlemini bilir.
Vahiy yoluyla gelen bilgilere göre şehâdet ve mülk âlemi , gayb ve melekût âlemine nisbetle denizden bir damla, sahradan bir kum tanesi kadardır. Bu âlem, şehadet âlemine yakın ğayb -i muzaf alemidir. Kalbi ile duyularının bu bilgiden sorumlu tutulacağı bildirilmiştir. Gizli aleme , yani gayb alemine gelince, insan bilgi elde etme vasıtaları ile gayb aleme ilişkin . Belirttiğimiz ayetlerde anlatıldığına göre Hz.
Kerametin bir çeşidini de gayb alemine ait birtakım bilgi ve sırlara vukufiyetin teşkil . Bu tariften anlaşıldığına göre , gayb ın birinci vasfı, duyularla algılanamamış. Biz, fizik vücut olarak zahirî âlemde yaşıyoruz. Bu âleme göre bunun dışındaki iki asıl, üç de zıt, beş . Görülen, idrak edilen . Algılama sınırına göre varolan. Allah dilemesi ve takdiri sonucu olarak. Bize göre cinler gayb alemdir , ama cinlere göre gayb âlemi değildir.
Gözde görmeyi yaratan Allahü teâlâ, diğer uzuvlarda da görmeyi yaratmaya kadirdir. Resulullah, âlemin yaratıldığı zamandan, yok olacağı . Buna göre varlık, sadece duyusal tecrübelerimizle algıladığımız . Evren ve içindeki bilginin Bilimsel Yöntem ve Kriterlere göre gözlem. Bazı müctehidlere göre emir kipi kullanıldığı için eûzü çekmek farzdır. GAYB ALEMİNİ SINIRSIZ BİLME VE GAYB -I MUTLAKA ULAŞMA. Bir önceki başlıkta Levh-i.
Hiç düşünmez misiniz? Arapça gayb kelimesinden gelen Gaybî kelimesi, mânevî âlemin sırlarına ait ya da. Akabinde nice değerli araştırmacı mücahid kardeşler aleme müjdeler verip, . Tepegöz hikâyesinden anlaşıldığına göre , Kaf dağının on sekiz.
Eğer burnumuz olmasaydı, kokular gayb aleminde kalacaktı. Birine göre gayb olan bir şey, diğerine göre malum, yani bilinendir. Perde ardındaysan perdeden çık da, o şaşılacak padişahlığı gör. Yeryüzü ile ilgili ilahî emirlerin yer. Bu olay gayb âlemini ilgilendiren bir husus olarak ele alınmıştır.
Allah Rasulünün ğayb alemine dair söyledikleri. Ancak şahadet âlemi ve melekût, gayb maddeötesi, mana âleminde bulunan görüntüler, sesler vardır. Bunlar kimimize göre gayb , kimimize . Zira ona göre tüm âlemler gayb , şehadet ve misal âlemi olmak üzere üçe ayrılır.
Asıl olan göze görünmüyor, görmek için kalbi yardıma çağırmak lazım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.